Škola Safira je Put Spoznaje i Primjene. Tao znači Put. Učenje potječe iz stare Kine. Od davnina prolazi kroz razne utjecaje i dok se vanjski izražaj prilagođava vremenima, unutarnji vid ostaje nepromijenjen.
Učenje je znanost o čovjeku. Uzima čovjeka kao cjelovito biće s njegovom tjelesnom sastavnicom, duševnom (energetskom) sastavnicom, umnom (mentalnom) sastavnicom i duhovnom (izvornom) sastavnicom. Temelji se na 5 počela: zemlji, vodi, vatri, zraku i prostoru, a takvo je i stupnjevanje vježbača. Svaki od tih stupnjeva ima svoja 4 potpočela sa svojstvenim tehnikama.
Cilj je Put. Svrha vježbanja je postići uvijek višu razinu vježbanja. Nema natjecanja, nema uspoređivanja. Svaki čovjek je različit i nešto mu ide bolje, nešto lošije. Na lošijem treba poraditi više. Tehnike su raznovrsne i mnogostruke. Kad učenik uspije “složiti mozaik” i uspostaviti ravnotežu, dolazi do promjene, gleda svijet novim očima.
Ne postoji dobna granica kada se može početi vježbati. Niti bilo koja druga granica (rasna, etnička, klasna, vjerska, etička, rodna, akademska, okupacijska, interesna); iskreno zanimanje jedino je mjerilo za pristup novih vježbača i vježbačica. Djeca su bliže izvoru života i zdravlja od starijih i odraslih. Ona se više kreću i manje sjede, lakše i brže usvajaju tehnike jer još nisu ukalupljena u naučene obrasce ponašanja i reagiranja.
Meditacija je osnovno sredstvo prilikom učenja i vježbanja. Meditirati se može u pokretu, u mirovanju i u snu. Unutrašnji razvoj, tzv., duševni, umni i duhovni, važniji je od tjelesnog i počinje se usporedno učiti od početka. Meditacija u mirovanju obuhvaća statične vježbe, vježbe disanja, vježbe vizualizacije, vježbe praćenja misli, razmatranje i proučavanje klasika mudrosne književne baštine.
U prvoj godini učenja potrebno je naučiti kako omekšati tijelo. Spori pokreti forme Zemlje “liječe” ukrućenost mišića i tetiva nakupljajući energiju, djeluju na tjelesnu ravnotežu i smiruju um, daju nadzor nad pokretima. Osim toga, tu je i vježbanje temeljnih stavova, nožnih tehnika, te ojačavanje trbušnog i bedrenog mišićnog sklopa. Počinju se učiti izravni padovi.
Druga godina posvećena je složenim mekanim povezanim tehnikama, koje predstavljaju određeni vid samoobrane s 10 i više tehnika koje “napadaju” protivnika kao zmijski pokreti, odnosno kao voda koja teče, zaustavlja se, vrti, naglo spušta ili pada s visine. Sustavno se vježbaju i temeljni mekani koturajući padovi koji su nam potrebni za borbu.
Nakon stupnja vode, prelazi se na trzajne (titrajuće) tehnike; otprilike kao da proizvodimo električnu energiju. To pripada trećoj godini učenja gdje se počinje učiti forma Vatre. Ovdje vježbamo skačuće tehnike, a i tehnike padanja su skačuće (na trzaj).
Zadnji stupanj, stupanj Zraka, početak je razvoja posebnog načina disanja kako bi shvaćanjem suprotnosti velike napetosti i potpune opuštenosti uspjeli ovladati energijom i očvrsnuti tijelo da bude kao čelik, a zadržavajući pri tom mekoću pokreta. Tu se uče leteće nožne tehnike, leteći padovi, zatim primjena tehnika Vode na poluslobodan način, te tehnike Vatre na trzaj u poluslobodnoj borbi, kao i poluslobodna primjena tehnika Zemlje i Zraka.
Učinkovitost tehnika provjerava se i utvrđuje lomljenjem dasaka, cigli i crijepova čija količina i debljina ovisi o masi i stupnju vježbača.
Kad smo svladali navedene temeljne tehnike prošli smo školu samoobrane i u stanju smo naučene tehnike koristiti prema potrebi; ručne i nožne tehnike, napade i obrane, zahvate i poluge na zglobovima, košenja, leteće tehnike i tehnike na podu, te padove. Sve to zajedno čini prvi krug učenja, takozvani Zemaljski krug.
Svaki slijedeći stupanj donosi viši vid prethodno naučenih tehnika te vlastite sve složenije tehnike. Svaki vježbač mora naučiti primijeniti različite vidove umijeća. Za vježbanje tehnika postoje posebne vježbe – “Forme” od kojih je svaka drukčija po sadržaju tehnike i njenoj uporabi. Dijelimo ih na temeljne i dopunske. Forme su složene, dugačke, sastavljene od puno pokreta i teške za naučiti. Jedna određena forma može biti izvedena na 2 ili čak 3 različita načina, s oružjem ili bez njega.
Uči se primjena tehnika, sa ili bez oružja, protiv jednog ili više protivnika na predviđen način i u slobodnoj borbi iz visokih stavova, niskih stavova i na tlu. Potrebno je napomenuti da postoji velik broj ručnih tehnika gdje se udara raznim dijelovima posebno oblikovanog dlana i šake iz raznih smjerova; velik broj nožnih tehnika, visokih, srednjih i niskih, od košenja, izravnih nožnih udaraca, kružnih udaraca, do letećih udaraca, povezanih udaraca; te velik broj padova: izravnih, koturajućih i letećih, sa i bez oružja. Na višem stupnju uče se energetska središta, akupunkturni meridijani, masaže, uporaba pozitivne i negativne energije, itd., dok se na još višem stupnju izučavaju priroda uma i temeljno počelo.
Ispiti i Stupnjevi
Ispiti za stupnjeve, takozvane pojaseve, održavaju se nekoliko puta godišnje. Kad je kandidat proveo predviđeni broj sati vježbajući i svladao gradivo koje se podučava na njegovom stupnju, spreman je pristupiti ispitu. Napredak je individualan, svaki vježbač ima vlastiti ritam, ne postoji vremenski rok u kojem se mora svladati određeno gradivo.
Razvrstavanje vježbača je na Početnike i Učenike. Početnici su oni koji pohađaju Školu prvih 4-7 godina. Nose crnu odoru s crnim, zelenim, crvenim ili žutim pojasom, već prema napretku. Učenici su ti koji su prevladali čisto tjelesne promjene. Nose bijelu odoru s ljubičastim pojasom. Nakon njih su Sljedbenici, a iznad Učitelji.
Početnik treba naučiti biti strpljiv, iskren, skroman i ponizan, jer je došao naučiti Umijeće, a ne zabavljati se. Vrijeme provedeno u Školi vrjednije je od vremena koje se provodi drugdje, jer se vježba Umijeće da bi se pronašla Mudrost. Potrebno je znati podvrgnuti se pravilima Škole koja pomažu napretku na Putu, s neophodnom pozornošću, hrabrošću i povjerenjem.
“Put Savršenstva je beskonačan;
oni koji se boje napora
neka ni ne pođu ovim Putem
koji je posut kostima
onih koji nisu znali svladati
vlastite beskorisne želje.”